.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
در ماه رمضان رژیم های غذایی ما بسیار تغییر یافته است، زیرا ما فقط در زمان سحر و افطار غذا می خوریم. به همین ترتیب این دو وعده غذایی یک بخش اساسی روزه داری هستند. بهترین و بدترین غذاهای افطار و سحر
در ماه رمضان رژیم های غذایی ما بسیار تغییر یافته است، زیرا ما فقط در زمان سحر و افطار غذا می خوریم. به همین ترتیب این دو وعده غذایی یک بخش اساسی روزه داری هستند.(ادامه)
هرچند نوشیدنی‌های انرژی‌زا جزو نوشیدنی‌های پرطرفدار به حساب می‌آید، اما این نوشیدنی‌ها برای سلامت مناسب نیستند. چند نکته درباره مضرات نوشیدنی‌های انرژی‌زا
هرچند نوشیدنی‌های انرژی‌زا جزو نوشیدنی‌های پرطرفدار به حساب می‌آید، اما این نوشیدنی‌ها برای سلامت مناسب نیستند.(ادامه)
یک واقعیت تلخ در مورد نوشابه ها این است که به آنها عمدا کافئین افزوده می‌گردد تا ایجاد اعتیاد و وابستگی در مصرف کنندگان خود کنند و این کافئین موجود در نوشابه‌های گازدار نسبت به دیگر نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه و چای سریع‌تر جذب بدن می‌شود. ۲۱ بلایی که مصرف نوشابه بر سر بدن می‌آورد
یک واقعیت تلخ در مورد نوشابه ها این است که به آنها عمدا کافئین افزوده می‌گردد تا ایجاد اعتیاد و وابستگی در مصرف کنندگان خود کنند و این کافئین موجود در نوشابه‌های گازدار نسبت به دیگر نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه و چای سریع‌تر جذب بدن می‌شود.(ادامه)
کارشناس آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی، انتخاب سبک زندگی سالم را بهترین روش پیشگیری در برابر بیماری‌های مزمن از جمله پوکی استخوان برشمرد. نقش تغذیه در جلوگیری از پوکی استخوان
کارشناس آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی، انتخاب سبک زندگی سالم را بهترین روش پیشگیری در برابر بیماری‌های مزمن از جمله پوکی استخوان برشمرد.(ادامه)
غلظت خون بر اثر افزایش گلبول قرمز ایجاد و وجود سلول‌های اضافه باعث غلظت مایع خون می‌شود که بدن را مستعد خطرات زیادی از جمله لخته شدن خون می‌کند. چطور تشخیص دهیم به غلظت خون مبتلا هستیم یا نه؟
غلظت خون بر اثر افزایش گلبول قرمز ایجاد و وجود سلول‌های اضافه باعث غلظت مایع خون می‌شود که بدن را مستعد خطرات زیادی از جمله لخته شدن خون می‌کند.(ادامه)
بسیاری از افراد هستند که قسم می‌خورند یک روز بدون نوشابه نمی‌توانند سر کنند. اگر شما هم دائم هوس نوشابه می‌کنید در واقع بدنتان دنبال این ماده خوراکی می‌گردد. اگر دائم هوس نوشابه می‌کنید بدن شما این ماده را کم دارد
بسیاری از افراد هستند که قسم می‌خورند یک روز بدون نوشابه نمی‌توانند سر کنند. اگر شما هم دائم هوس نوشابه می‌کنید در واقع بدنتان دنبال این ماده خوراکی می‌گردد.(ادامه)
چرا خسته و بی‌حال هستید؟ یک رژیم غذایی مناسب همراه با خوراکی‌های شاد کننده و ویتامین های مهم قطعا می‌تواند روحیه شما را بهتر کند. با برنا همراه باشید تا با ویتامین های مهم ضد افسردگی آشنا شوید. ویتامین‌های مهم ضد افسردگی چیست؟
چرا خسته و بی‌حال هستید؟ یک رژیم غذایی مناسب همراه با خوراکی‌های شاد کننده و ویتامین های مهم قطعا می‌تواند روحیه شما را بهتر کند. با برنا همراه باشید تا با ویتامین های مهم ضد افسردگی آشنا شوید.(ادامه)
بر اساس گزارش گاردین، احتمالا به‌زودی یک شیرین‌کننده‌ی مصنوعی محبوب که در هزاران محصول ازجمله نوشابه‌ی رژیمی، بستنی و آدامس مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌عنوان خطر احتمالی سرطان برای انسان اعلام خواهد شد. علاقه‌مندان نوشابه و بستنی منتظر یک خبر بد باشند!
بر اساس گزارش گاردین، احتمالا به‌زودی یک شیرین‌کننده‌ی مصنوعی محبوب که در هزاران محصول ازجمله نوشابه‌ی رژیمی، بستنی و آدامس مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌عنوان خطر احتمالی سرطان برای انسان اعلام خواهد شد.(ادامه)
براساس مطالعه‌ای که نتیجه آن در سال ۲۰۱۳ در مایوکلینیک منتشر شد، محققان اعلام کردند که مصرف بیش از ۴ فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر مرگ بر اثر بیماری‌های مختلف را در سنین متفاوت افزایش دهد. براساس این مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدند که زیاده‌روی در مصرف بعضی از نوشیدنی‌ها می‌تواند مستقیما با کاهش طول عمر افراد در ارتباط باشد. مصرف بیش از ۴ فنجان از این نوشیدنی در روز عمر را کم می‌کند
براساس مطالعه‌ای که نتیجه آن در سال ۲۰۱۳ در مایوکلینیک منتشر شد، محققان اعلام کردند که مصرف بیش از ۴ فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر مرگ بر اثر بیماری‌های مختلف را در سنین متفاوت افزایش دهد. براساس این مطالعه، محققان به این نتیجه رسیدند که زیاده‌روی در مصرف بعضی از نوشیدنی‌ها می‌تواند مستقیما با کاهش طول عمر افراد در ارتباط باشد.(ادامه)
یکی از نوشیدنی‌های پر طرفدار بین جوانان و نوجوانان نوشیدنی‌های انرژی‌زا هستند، اما ترکیبات این نوشیدنی‌ها نشان می‌دهد که برای سلامتی چندان مناسب نیستند. اگر نوشیدنی‌های انرژی‌زا زیاد مصرف می‌کنید، با خطرات آن آشنا شوید
یکی از نوشیدنی‌های پر طرفدار بین جوانان و نوجوانان نوشیدنی‌های انرژی‌زا هستند، اما ترکیبات این نوشیدنی‌ها نشان می‌دهد که برای سلامتی چندان مناسب نیستند.(ادامه)
نفخ شکم می‌تواند نشانه‌ای از پانکراتیت یا عدم تعادل باکتریایی در میکروبیوم روده باشد. علل اصلی نفخ شکم چیست؟
نفخ شکم می‌تواند نشانه‌ای از پانکراتیت یا عدم تعادل باکتریایی در میکروبیوم روده باشد.(ادامه)
امروزه تقریبا می توان گفت که اغلب افراد نوشابه مصرف می کنند، اما اگر مضرات و عوارض جبران ناپذیر نوشابه را بدانند شاید از نوشیدن نوشابه پشیمان شوند! ۱۰ عارضه خطرناک مصرف نوشابه
امروزه تقریبا می توان گفت که اغلب افراد نوشابه مصرف می کنند، اما اگر مضرات و عوارض جبران ناپذیر نوشابه را بدانند شاید از نوشیدن نوشابه پشیمان شوند!(ادامه)
اختلال خواب در دانش‌آموزان را جدی بگیرید
دکتر نرگس رحمانی، روانشناس کودک می‌گوید اختلال خواب کودکان در طول شب دو دلیل دارد: «اضطراب و تنظیم نبودن ساعت خواب کودکان.»(ادامه)
آیا بدن واقعا به ۸ لیوان آب در روز نیاز دارد؟
مطالعه جدید دانشمندان، حقایق تازه‌ای را در مورد میزان نیاز بدن به آب در طول روز بازگو می‌کند.(ادامه)
وضعیت آب و هوای هفته آینده کربلا و نجف
نجف در نقطه جنوبی‌تر عراق با گرمای شدیدتری روبه‌روست و کربلا با دمای کمی خنک‌تر با گرمای 45 درجه‌ای مواجه خواهد بود.(ادامه)
مضرات باورنکردنی تند غذا خوردن
مطالعات گوناگون نشان داده است که که با عجله و تند غذا خوردن می تواند منجر به اضافه وزن و دیابت نوع ۲ شود، همچنین تند غذا خوردن عوارض بسیار جدی دیگری نیز به همراه دارد.(ادامه)
این مواد غذایی را نباید فریز کرد
یکی از بهترین شیوه های نگهداری مواد غذایی، فریز کردن است. فریزر سبب صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود و کمک می‌کند تا موادغذایی فصل‌های گوناگون را نگهداری داریم.(ادامه)
عوارض مصرف زیاد و روزانه نوشابه
افراد از مضر بودن نوشابه آگاه هستند اما باز هم مصرف میکنند، درصورتی که اطلاع پیدا کردن از آسیب های جبران ناپذیر مصرف زیاد آن باعث کاهش نوشیدن نوشابه میشود.(ادامه)
بیماری‌های کبدی یکی از خطرناک‌ترین عوارض نوشیدنی‌های گازدار و شیرین کننده مصنوعی هستند. نوشیدنی پرطرفداری که کبد را نابود می‌کند
بیماری‌های کبدی یکی از خطرناک‌ترین عوارض نوشیدنی‌های گازدار و شیرین کننده مصنوعی هستند.(ادامه)
اگر اوره شما بالاست این اصول را حتما رعایت کنید
سطح اوره خون تحت تاثیر سن، میزان آب بدن، عملکرد کلیه‌ها و سبک تغذیه است. مصرف پروتئین‌ها نقش اساسی دارد، زیرا اوره خون در نتیجه تجزیه پروتئین‌ها به‌وجود می‌آید که در صورت کمبود مایعات بدن تشدید می‌شود. از همین‌رو، توجه به عادت‌های غذایی در کنترل اوره خون و پیشگیری از افزایش و عوارض آن ضروری خواهد بود. (ادامه)
بهترین برنامه غذایی برای دیابتی‌ها
رئیس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: تغذیه سالم یکی از عوامل موثر در پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت است.(ادامه)
۱۰ ماده غذایی مضر که پوست را زشت و پیر می‌کند
فراورده هایی همچون ژله - سرییل های مختلف و.. که در مرحله تهیه آنها از شکرهای مصنوعی استفاده می شود با ایجاد قند خون برای فرد مصرف کننده پوست و جوانی فرد را مورد حمله قرار می دهند. (ادامه)
خوراکی‌هایی که به معده شما آسیب می‌زنند
بسیاری از غذا‌ها درد معده را با ضعیف کردن دریچه اسفنکتر تشدید می‌کنند بنابراین رژیم غذایی نقش بسزایی در درد ناشی از این عارضه دارد. (ادامه)
این نکات را قبل از واکسیناسیون کرونا رعایت کنید
توجه به نوع تغذیه و برنامه غذایی روزانه هم در پیشگیری از ابتلا به کووید – ۱۹ و هم در دوران نقاهت و بهبودی پس از بیماری نقش مهمی دارد. (ادامه)
صبح‌ها این خوراکی ها را نخورید
محققان در جدیدترین مطالعات خود به این نتیجه دست یافته‌اند که مصرف برخی از مواد غذایی در هنگام صبح می‌تواند سلامتی بدن را دچار اختلال کند. (ادامه)
هضم غذا در بدن چقدر زمان می‌برد؟
غذا پس از وارد شدن به معده در فرایندی تدریجی و تقریباً طولانی هضم می‌شود.(ادامه)
کدام مواد خوراکی را نباید قبل از خواب خورد
برای پیشگیری از چاقی، قبل از خواب باید از مصرف برخی مواد خوراکی پرهیز شود.(ادامه)
اثرات وحشتناک نوشابه روی بدن
متخصصان تغذیه معتقدند ایرانی‌ها به طرز خطرناکی نوشابه مصرف می‌کنند که باعث می‌شود در آینده شاهد آمار بالای ابتلا به برخی بیماری‌ها باشیم.(ادامه)
تغذیه صحیح دانش آموزان در ایام امتحانات چیست؟
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: برخلاف تصور عموم، مطالعه و درس خواندن نیاز بدن به انرژی را افزایش نمی‌دهد، بنابراین استفاده بیش از حد از مواد غذایی بسیار شیرین و پرچرب در طول دوران امتحانات نه تنها مفید نیست، بلکه سبب افزایش وزن و بروز چاقی می‌شود.(ادامه)
غذاهای ممنوعه برای داشتن میانسالی سالم
محققان دریافتند رژیم های غذایی حاوی شکلات و شیرینی، کره، قند سفره، نوشابه های گازدار و آب میوه ها و میزان کم میوه و سبزیجات، از بدترین رژیم ها هستند.(ادامه)
1 2 3 4 5 ... 6 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.